Istražvanje pokazuje da 32,9 odsto svih automobila su sive boje, 14,6 odsto beli, a 29,7 procenata crni.
Ova tendencija može se primetiti širom Evrope, gde su monohromatske boje vozila najpopularnije. Sive, crne i bele boje su praktičnije, lakše se održavaju i ne zahtevaju previše pažnje, što je važno svakom vlasniku automobila.
Pre 23 godine, udeo sivih automobila bio je 33,4 odsto, što ukazuje da je ova boja tokom više od dve decenije osigurala stabilnu bazu obožavalaca. Popularnost bele boje povećala se sa 3,1 odsto u 2000.-oj godini na na 18,7 odsto 2020. godine. Crna boja je takođe doživela porast popularnosti – sa 20,1 odsto 2000. godine na 31,7 procenat 2010. Međutim, udeo crnih vozila smanjio se na 26,9 procenata 2020. godine.
Mnogi vozači izbegavaju svetle boje, jer tokom godina mogu izbledeti, što dovodi do gubitka vrednosti automobila. Zato je važno držati svoje vozilo u hladu kako biste sprečili bleđenje boje.
„Monohromatske boje su tu na dug period. Bela, srebrna, siva i crna su popularne širom sveta. Plava vozila su popularan izbor u 2023. godini, dok su ostale boje preplavljene konzervativnim alternativama”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i direktor komunikacija u karVertikal.
Proizvođači sada nude manje boja kupcima automobila
Tamnije boje često se koriste u premijum vozilima. Međutim, samo neki vozači ih preferiraju, jer privlače toplotu, prašinu i prljavštinu. Iako ovo možda nije veliki problem za kupce u Centralnoj ili Zapadnoj Evropi, one nisu toliko popularne na južnim tržištima.
Svetle boje ne zauzimaju značajan udeo na evropskom tržištu polovnih automobila: žuta – 0,9 odsto svih vozila proverenih na carVertical-u, crvena – 5 odsto, i plava – 10,6 žuta nikada nije bila popularan izbor: samo 2,4 procenta automobila 2000. godine bio je žute boje, 1,2 odsto 2010. godine i 0,7 odsto 2020. godine.
Crvena je bila nešto popularnija nego danas, sa udelom od 6,5 procenta 2000. godine, i 5,2 odsto 2020. godine. Udeo plavih vozila varirao je tokom godina: 21,3 odsto 2000. godine, i 11,5 proceanta 2020. godine.
„Proizvođači sada nude manje opcija kupcima automobila što se tiče boja. Pre nekoliko decenija videli smo mnogo šarenih vozila, ali sada su se palete boja promenile mnogo, jer većina ne želi da se ističe iz mase i bira konzervativna vozila. Neki vozači čak smatraju da će prodaja automobila koji je, na primer, crven ili žut, trajati mnogo duže nego prodaja istog vozila obojenog u crno ili sivo”, objašnjava Buzelis.
Prilikom traženja polovnog automobila, važno je staviti prioritet na njegovo stanje, a ne na boju. Budući da loše oštećeni i popravljeni automobili mogu imati različite slojeve boje, Buzelis savetuje da sa sobom donesete poseban alat za merenje debljine boje prilikom probne vožnje.